Izvor:Južne vesti
Kako kažu u Ministarstvu odbrane, oni su podržali ideju da se naziv Kasarne “Aerodrom“ u promeni i dobije ime po naredniku pilotu Mihajlu Petroviću.
Odlukom načelnika Generalštaba Vojske Srbije o određivanju naziva vojnih kompleksa, od 16. avgusta 2018. godine, vojni objekat Vojske Srbije u Garnizonu Niš zvanično je promenio naziv - kažu u Ministarstvu odbrane.
Predsednik Udruženja penzionisanih podoficira Srbije (UPPS) Gradski odbor Niš Milorad Petković kaže da je prezadovoljan što je šestogodišnja borba urodila plodom i što je konačno je ispravljena istorijska nepravda prema prvom srpskom pilotu naredniku Mihajlu Petroviću.
To je srpski pilot i od njega je počelo sve. On je embrion, ona klica razvoja srpske avijatike od 1912. godine, pa do današnjeg dana. To je bio naš osnovni motiv da istrajemo u ovoj šestogodišnjoj borbi - kaže Petković.
Idejno rešenje za spomenik koji bi bio postavljen na prostoru aerodrom; foto: www. upps.rsOn napominje da je nailazio na prepreke i da je zbog sujete često ova inicijativa odbacivana jer je reč o naredniku, a ne nekom većem činu, ali da je ipak naišao na dobru volju generala Ljubiše Dikovića.
Predsednik UPPS GO Niš ističe da ostaje da se inicijativa upotpuni izgradnjom spomenika prvom srpskom pilotu na istom aerodromu.
Tražimo da se uključi i grad Niš, koji ovim činom dobija nemerljivu istorijsku vrednost i samim tim obogaćuje kulturno istorijsko nasleđe, po čemu je grad Niš prepoznatljiv u svetskim razmerama. Pozivamo čelnike grada da oko izgradnje spomenika daju konkretan doprinos i pomoć, kako materijalnu tako i sve druge vrste pomoći kako bi se do kraja i u potpunosti realizovala ova inicijativa - kažu u Udruženju.
Ko je pilot Petrović?
Mihajlo Petrović bio je srpski pilot sa pilotskom dozvolom broj 1 i prvi srpski pilot koji je izgubio život na borbenom zadatku. Pripadao je prvoj grupi od šest srpskih pilota koji su se 1912. godine školovali u Francuskoj.
Rođen je u selu Vlakča kod Kragujevca 14. juna 1884. godine. Kao artiljerijski podnarednik, a kasnije i narednik službuje u Nišu, pa kratko u Kragujevcu, ponovo u Nišu i konačno u Beogradu.
Prvi je u Srbiji prošao obuku za pilota, a po povratku iz Francuske je prvi u Srbiji leteo na jednom od nabavljenih aviona. U toku januara 1913. godine održavao je trenažu na aerodromu "Trupalsko polje" kod Niša.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!