Marinović: Građani koji smatraju da su im lični podaci narušeni, da se obrate instituciji

|   Info
Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović pozvao je danas građane da se obrate toj instituciji ako smatraju da su im lični podaci narušeni, uz napomenu da bi bilo najbolje da uz to dostave i određeni dokaz, poput screenshota.
Foto: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet

"Zavisno od sadržaja predstavke ili pritužbe koju građanin podnese, videćemo da li ima mesta postupanju ili ne", rekao je Marinović za FoNet i dodao da je veoma važno da dokumentacija i svi podaci u takvim slučajevima budu potpuni. 

Problematika objavljivanja ličnih podataka u javnosti postala je ponovo aktuelna kada je nedavno na društvenoj mreži Iks vlasnik Televizije Pink Željko Mitrović, nakon jednog komentara ispod videa veštačke inteligencije, navodno objavio podatke o osobi koja je komentarisala njegov post - od adrese na kojoj živi, preko broja telefona i mnogih drugih poverljivih informacija. 

Kako je Mitrović naveo, do tih podataka je došao zahvaljujući veštačkoj inteligenciji u vlasništvu njegove firme.

Marinović je naveo da institucija poverenika prati situaciju u vezi sa tim slučajem, uz napomenu da se povereniku još niko nije obratio tim povodom.

On je dodao da se kod toga ima li mesta postupanju poverenika postavlja pitanje da li je reč o podacima pravih ili izmišljenih ličnosti.

Marinović je ukazao i da masovna upotreba veštačke inteligencije za obradu podataka nosi velike rizike u budućnosti i da se radi na novom zakonu o veštačkoj inteligenciji u Srbiji.

"Ako neko već duže vreme upozorava na opasnosti od obrade podataka o ličnosti putem veštačke inteligencije, to sam ja. Moramo biti jako oprezni", istakao je poverenik. 

Kada je reč o zloupotrebi ličnih podataka na društvenim mrežama, Marinović ističe da su to uglavnom strane kompanije. Neke su, poput Google, uvažile obavezu iz ovdašnjih propisa, koji postoje i u evropskoj regulativi, pa su odredile svog predstavnika za zaštitu podataka o ličnosti u Srbiji. 

Ipak, dodaje poverenik, ključne kompanije kada je reč o društvenim mrežama na globalnom nivou, "Meta" i "X", to nisu uradile.  

"Povereniku su u tim slučajevima smanjene mogućnosti da zaštiti podatke o ličnosti građana sa teritorije Srbije. Ipak, ako se zloupotreba desi na nekoj od tih društvenih mreža, pa građani žele da se taj sadržaj  ukloni, oni bi trebalo da se obrate toj društvenoj mreži. Postoji mogućnost i nas da kontaktiraju sa molbom da se poverenik obrati sedištu tih kompanija", naveo je Marinović.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar